loading...
وبسایت مولانا اسحاق سپاهی
سپاهی بازدید : 1064 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
مولانا محمدقاسم قاسمی: مانند يوسف از گناه بايد گريخت امروزه گناه عام شده، ساز و موسيقي در جيب همه به بهانه تلفن همراه قرار گرفته است. وقتي گناه عام و در دسترس باشد و انسان خود را از آن حفاظت كند. زودهنگام به قرب الهي نايل مي‌شود و الله سبحانه و تعالي دستش را مي‌گيرد و ياري‌اش مي‌كند و انسان الطاف و مهرباني‌هاي الله را حاصل مي‌كند، پس انسان بايد همواره مانند يوسف از الله ياري بطلبد و اين دعا را بخواند: «والا تصرف عنّی کیدهن أصب إلیهن و أکن من الجاهلین»[يوسف:33] و اگر مكر آنان را از من باز نداري، به آنان گرايش مي‌يابم و از نادانان مي‌گردم.  خدايا اگر تو ياري نكني،‌ از من كاري بر نمي‌آيد. مرا به‌حال خودم وا مگذار كه تباه مي‌شوم « أکن من الجاهلین» ؛ و من در ليست جاهلان قرار خواهم گرفت. عاجزانه از خدا ياري خواستن شيوه مشايخ است و به آن تأكيد فراون كرده‌اند، گناه، غفلت، بدعت، معصيت، حرام خواري، همه وهمه علناً دعوت مي‌دهند. بارالها! تو لطف كن، ما را از منجلاب‌هاي گناه وارهان. «فصرف عنه کیدهن إنه هو السمیع العلیم»[يوسف:34]؛ پروردگارش دعاي او را اجابت كرد و مكر آنان را از او بازداشت. بي‌گمان او شنوا و داناست. حضرت‌يوسف نسبت به دوستان زليخا از خدا ياري خواست: اگر تو مكر اين زنها را كه خود را آراسته و به صحنه آمده‌‌اند از من دور نگرداني «أصب إلیهن» من به آنان گرايش مي‌يابم. الله تعالي فرمود: «فصرف عنه کیدهن إنه هو السمیع العلیم»؛ مكر آنان را از او بازداشت. بي‌گمان او شنوا و داناست. « السمیع العلیم» اشاره به اين مطلب است كه خداي متعال همانگونه كه از يوسف شنيد، از هر كسي ديگر در هر جايي مي‌شنود. به شرطي‌كه انسان به‌ تقليد از يوسف گناه را ترك كند و خود را به الله بسپارد و از الله صادقانه كمك بطلبد. گرچه رخنه نيست در عالم پديدخيره يوسف وار مي‌ بايد دويد منبع :صفحه شخصی مولانا محمد قاسم قاسمی در فیسبوک 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
a.sepahi sepahi2001@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    به نظر شما كدام يك از قسمت هاي سايت بايد تقويت شود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 282
  • باردید دیروز : 180
  • گوگل امروز : 174
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 1,243
  • بازدید ماه : 506
  • بازدید سال : 35,865
  • بازدید کلی : 188,747